Vyrovnanie YouTubu s Federálnou obchodnou komisiou ohľadom obáv týkajúcich sa toho, ako platforma videa spracúva obsah zameraný na oslovenie detí, by mohlo potenciálne viesť k zmene, ktorá by spoločnosti mohla stáť milióny dolárov v predaji reklamy. Podľa správy agentúry Bloomberg v utorok.
FTC vyšetruje YT z dôvodu porušenia zákonov o ochrane dát detí, konkrétne toho, že gigant videa zhromažďoval dát o deťoch mladších ako 13 rokov, čo by bolo porušením zákona o ochrane súkromia detí online. V júli The Washington Post informovala, že došlo k urovnaniu a uviedla, že Google, materskej firmy YT, bude udelená pokuta, pravdepodobne v rozmedzí „miliónov dolár“.
V utorok Bloomberg informoval, že ako zjavný pokus upokojiť regulátorov giganta plánuje ukončiť svoju prax povoľovania „cielených“ reklám na videách, ktoré si budú deti pravdepodobne viac prezerať – rozhodnutie, ktoré by mohlo znížiť príjmy z reklamy na platforme až o 10 percent, čo predstavuje 50 miliónov dolárov ročne, podľa priemyselného analytika uvedeného v správe.
Bloomberg uviedol, že nie je úplne jasné, či je ukončenie cielených reklám na detské videá súčasťou vyrovnania FTC. Nie je tiež jasné, ako by gigant skutočne túto myšlienku uviedla do praxe a určila, ktoré z mil vid na svojej platforme boli zamerané na deti.
BL napriek tomu uviedol, že dopad bude jedným z konzervatívnejších výsledkov navrhovaných zmien platformy vyplývajúcich z vyšetrovania. Podľa správy by jeden z množných výsledkov mohol viesť k úplnému ukončeniu propagácie na detských vid, či už tieto propagácie zacielené alebo nie.
Podľa informácií o vyšetrovaní, ktoré sa víri od júna, spoločnosť Google zvažovala ďalšie významné zmeny svojej vid platformy na ochranu ľudí vrátane presunu všetkého obsahu pre ľudí do služby YT kids, sekundárnej aplikácie so zvýšením umiernením.